Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Als pijn chronisch wordt is zowel een naslagwerk, als een praktische leidraad voor kinesitherapeuten en andere hulpverleners die patiënten met chronische klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat behandelen. Het boek biedt een theoretisch kader om op terug te vallen en bespreekt de praktische behandeling en de begeleiding van deze patiënten met complexe chronischepijnproblematieken, zoals chronische lagerugklachten, chronische hoofdpijn- en nekklachten, fibromyalgie, chronische whiplash, jumper's knee en chronische schouderpijn. De toepassing van het concept graded activity komt aan bod samen met de richtlijnen voor de evaluatie en bijsturing van de ziektepercepties van de patiënt en de recentste inzichten over coping als onderdeel van de revalidatie van patiënten met chronische pijn.
Pijn --- Revalidatie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- knie --- halswerveltrauma's --- pijn --- chronische patiënten --- CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) --- kinesitherapie --- schouderdystocie --- revalidatie --- fibromyalgie --- chronische pijn --- PXL-Healthcare 2016 --- pijnmanagement --- chronische aandoeningen --- Chronische pijn --- Revalidatie --- knieën --- Sport
Choose an application
In dit boek wordt ingegaan op de geschiedenis en ontwikkeling van verpleegkundig onderzoek, ethische aspecten van onderzoek doen, kwantitatief en kwalitatief onderzoek, dataverzamelingsmethoden, data-analyse, beschrijvende en verklarende statistiek, evidence-based practice.
Science policy --- Nursing --- onderzoeksmethoden --- verpleegkundig onderzoek --- 613 --- verpleegkunde --- 613.22 --- evidence-based nursing --- gegevensverwerking --- gegevensverzameling --- kwalitatief onderzoek --- kwantitatief onderzoek --- 616.083.4 --- Onderzoeksmethode --- Rapporteren --- Statistiek --- Verpleegkundige research (verpleegkundig onderzoek) --- Wetenschappelijk onderzoek --- 604.5 --- Verpleegkunde --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- literatuurstudie --- onderzoek --- statistiek --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- Verpleegkundig onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Diagnose --- PHL-Healthcare 12 --- evidence-based practice --- wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
"Ethiek in de klinische praktijk" is een inleiding in de ethische zorgverlening. Het leert studenten stapsgewijs ethische vraagstukken te onderzoeken die zich in de klinische praktijk voordoen. Deel 1 begint met het bijbrengen van alle basiskennis van gezondheidsethiek. In deel 2 wordt deze kennis uitgebreider behandeld aan de hand van voorbeelden uit verschillende typen klinische praktijk. Centraal in het boek staan de volgende vragen: Hoe maak je ethische beslissingen en keuzes als individueel professional terwijl je tegelijkertijd onderdeel bent van een (interdisciplinair) team? Ben je je ervan bewust dat de keuzes die je maakt jouw eigen normen en waarden weergeven? Komen jouw normen en waarden overeen met de ethische code van jouw beroepsgroep?
Medische ethiek. --- Verpleegkunde --- Ethiek. --- ethiek --- Nursing --- seksualiteit bij ziekte --- intensieve zorgen --- General ethics --- patiëntenrechten --- seksualiteit --- pijn --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- Medische ethiek --- 603.1 --- medische ethiek --- geestelijke gezondheidszorg --- Ethiek --- medische ethiek (gez) --- 601.22 --- Gezondheidszorg --- medische ethiek, euthanasie --- PXL-Healthcare 2013 --- verpleegethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Vanuit het werkveld en opleidingen wordt het TOPOI-model nog steeds breed erkend als vernieuwend, verfrissend en heel steunend in de omgang met culturele verschillen. TOPOI staat voor Taal, Ordening, Personen, Organisatie en Inzet. Het zijn de vijf gebieden waar zich in de communicatie cultuurverschillen en misverstanden kunnen voordoen. Het TOPOI-model omvat een praktisch analyse- en interventiekader om deze cultuurverschillen en misverstanden in de gespreksvoering op te sporen en aan te pakken.Het vernieuwende van het TOPOI-model is dat het vertrekpunt de interpersoonlijke communicatie is en niet de cultuur. In elke communicatie kunnen zich culturele verschillen en misverstanden voordoen; deze zijn niet alleen voorbehouden aan de communicatie met migranten. Voor de alledaagse praktijk van de gespreksvoering is het daarom van belang het gewoon over communicatie te hebben en géén onderscheid te maken tussen gewone' communicatie en interculturele communicatie.In deze derde druk zijn de laatste inzichten verwerkt op het gebied van interculturele communicatie. Het boek is toegankelijker door de verdere toespitsing op de praktijk en door de toevoeging van een trefwoordenregister dat het doorzoeken vergemakkelijkt. Verder zijn nieuwe, actuele praktijkvoorbeelden en casuïstiek toegevoegd.
Social psychology --- Sociology of culture --- Mass communications --- interculturaliteit --- mondelinge communicatie --- interculturele communicatie --- PHL-Healthcare 12 --- #SBIB:309H023 --- communicatie --- 499.4 --- 305.81 --- gesprekstechnieken (gez) --- cultuurverschillen --- topoi-model --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- gesprekstechnieken --- 659.2 --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Interculturele communicatie --- Gesprekstechnieken --- Interpersoonlijke communicatie --- Communicatie --- Gesprekstechniek
Choose an application
In an internationalised academic environment, lecturers and researchers increasingly need to use English to give lectures and presentations, to participate in seminars and conferences and to coach international students. Academic Spoken English offers help in the following areas: - adapting a written text for a spoken register - expanding spoken academic vocabulary - using discourse markers, which structure the presentation for the audience - improving delivery (pace, clarity, interaction with the audience) - acquiring seminar skills (handling questions and comments) - improving grammatical and lexical accuracy - improving pronunciation (downloadable audio file) Examples and exercises are based on the MICASE Corpus and the John Swales Conference Corpus, extensive collections of transcripts of lectures and presentations, ensuring relevance and authenticity. The book can be used in the context of a presentation skills course or as a self-study resource.
Didactics of English --- Science --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- wetenschappelijk taalgebruik --- Engels (Taal) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Academisch Engels --- #KVHA:Academische spreekvaardigheid; Engels --- #KVHA:Presentatievaardigheid; Engels --- taal- en letterkunde --- 802.2 )* Engels - handboeken --- 802.0-086 --- academische vorming --- Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels --- Go international --- International office --- Mondelinge communicatie: Engels --- academisch niveau --- 802.0-086 Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels. --- Go international. --- International office. --- Mondelinge communicatie: Engels. --- academisch niveau. --- Academisch niveau. --- Academic collection --- Engels --- taal --- Contains audio-visual material --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Spreekvaardigheid --- Languages [Modern ] --- Foreign words and phrases --- English --- Higher education --- Pragmatics --- English language --- PXL-Healthcare 2019 --- hoger onderwijs --- Engelse taalkunde --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Choose an application
In dit boek vertellen vier brussen (broers en zussen van personen met een verstandelijke beperking) elk op hun eigen manier hoe hun gezin en hun leefwereld eruitziet
personen met een mentale beperking --- broers en zussen --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- Mentaal gehandicapte kinderen --- 376.4 --- 364.4-056.24 --- 328.9 --- familiebegeleiding --- gehandicapten --- Brussen --- Broers en zussen (brussenwerking) --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- 376 --- Dagelijks leven --- Kinderen met een handicap --- 364.4-056.24 Hulpverlening aan gebrekkigen, invaliden, gehandicapten, minder-validen --- Hulpverlening aan gebrekkigen, invaliden, gehandicapten, minder-validen --- sociale problemen en zorg voor andere groepen --- Sociale problemen van overige groepen --- PHL-Healthcare 13 --- mentaal gehandicapte kinderen --- omgeving --- leefwereld --- Broers en zussen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Gehandicapte kinderen --- Gezinnen --- Mindervaliden --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind met een verstandelijke handicap --- Brus --- Kind met een handicap --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Persoon met een handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|